צה"ל מאשר: "תקפנו מעל 200 מטרות" וחושף: "ההתבססות בסוריה בגלל חמינאי"

    קובי פינקלר No Comments on צה"ל מאשר: "תקפנו מעל 200 מטרות" וחושף: "ההתבססות בסוריה בגלל חמינאי"

    בצה"ל מסכמים שנה בפעילות הביטחונית חוצת גבולות שהופעלה במהלך השנה וחושפים פרטים חשובים | על אונר"א – "מונע משבר הומניטרי" | על התקיפות בסוריה – "תקפנו מעל 200 מטרות" | סוריה – "רק חמינאי מעוניין להשאר שם" | צה"ל – "גיוס החרדים יגבר"

    צילום: פלאש 90
    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מסכמים שנה בביטחון: ערב ראש השנה ובמערכת הביטחון מסכמים את השנה החולפת. שהייתה גדושה בפעילות ביטחונית בארץ ובמדינות אוייב, המערכה מול אירן בסוריה, החיכוך הגבוהה מול חמאס, המפגעים הבודדים, מוכנות צה"ל ועוד אתגרים רבים קשים פחות ויותר.
    בצבא קובעים מפורשות כי למרות כל השיחות על ההסדרה בדרום ולמרות שאין שום כוונה מצד שום גורם לתקוף היום את  מדינת ישראל, הסבירות להסלמה גבוהה יותר מהסבירות להסדרה.
    "ההסדרה" – ביחס להסדרה יודעים בצה"ל לקבוע מפורשות, כי לא יהיה הסדר כולל ברצועת 'עזה' ללא החזרת שתי גופות החיילים (גולדין ושאול) וכי יש גופות בניגוד למספר פירסומים ושני האזרחים חיים. עוד אומרים בצה"ל, כי כל חמשת התנאים שעליהם סוכם בתום צוק איתן עדיין תקפים על השולחן וכי רק שניים מהם מולאו: הפסקת האש והרחבת אזורי הדיג. על שאר הפרטים ישנם דיונים.
    "אונר"א" – בצה"ל אומרים שלמרות שהארגון הוא לא חביבם, סופו של דבר הוא זה שמפרנס ומאכיל מידי יום 1.2 מליון  בני אדם, בבתי הספר שלו לומדים 239,000 תלמידים, כמו כן הוא מעסיק 13,000 עובדים. אם מדברים על מניעת משבר הומניטרי צריך לקחת זאת בחשבון.
    "איראן וסוריה" – בסיכום השנה מדברים על למעלה מ- 200 יעדים שהותקפו בסוריה, כולם כאלו שהיה בהם סיכון למדינת ישראל. "כולם כולל נשיא אירן רוצים שאיראן לא תהיה על אדמת סוריה וזה מכנה משותף לכל המנהיגים. למעט קאסם סולימני שמגובה במנהיג הרוחני כולם מבינים שאין טעם להיות בסוריה וכי המשאבים האדירים שהם משקיעים שם לא יהיו לטובתם" מסכמים במערכת הביטחון.
    "הסכם הגרעין" – באשר להסכם הגרעין יודעים בצה"ל להעריך כי הוא פגע קשות באיראן וכי ההשפעה האמריקנית באזור ובעיקר בעירק,שכנתה של איראן, הולכת וגוברת ולכולם ברור שנוכחות איראנית בסוריה היא נגד כל האינטרסים. "היום נשמעות יותר ויותר קריאות באיראן נגד העזרה לרצועת עזה ונגד המשך העזרה לחיזבללה ולסוריה" אומרים בצבא.
    "צה"ל" – בצבא יודעים להבטיח כי בתוך שלוש שנים תהיה אלופה או שתיים סביב שולחן המטכ"ל, היקף הגיוס מהציבור החרדי יעלה (כיום הוא עומד  על כ-7000 משרתי חובה ו -400 אנשי קבע), יהיו הרבה הרבה יותר חימושים מדוייקים ואיכות הלוחמים וציודם רק ישתפר.


    0 תגובות